X
web design
تفریح و سرگرمی
آخرین مطالب
پیوند های روزانه
شخصیت شناسی افراد از روی لباسها!!!


دوران نوجوانی و جوانی؛ دورانی که به تیپ و ظاهر خودمون خیلی اهمیت میدیم. به نوعی میشه گفت این دوران اهمیت زیادی در روابط های مختلفی مثل، کار و معاشرت و... داره. این دورره ها می تونن به راحتی شخصیت یک نفر را نشان بدهند یا به کلی شخصیت فردی را عوض کنند.

احتمالا تا به حال به این نکته توجه کردید که وقتی یه دست لباس، شلوار و کفش رسمی می پوشید کارهای شما راحت تر انجام میشه!(معاشرت و اداری)

حالا میخوام شما رو با تیپ ها و ظاهر های مختلف آشنا کنم تا بدونید انتخاب لباس ها چه تاثیری در شخصیت ما دارد.

تعداد بازدید از این مطلب: 137
موضوعات مرتبط: دانستنی ها , روانشناسی ,
شخصییت شناسی از طرز خوابیدن

1. خوابیدن جنینی شکل

این وضعیت عبارت است از جمع کردن پاها و نزدیک کردن زانوها به شکم و جمع‌کردن دست‌ها و نزدیک کردن آنها به سر یا قرار‌دادن دست‌ها در اطراف زانوها. شخصی که اینگونه می‌خوابد، زانو‌ها را با دست‌هایش محاصره می‌کند یا بالش را در آغوش می‌گیرد، وضعیتی شبیه به وضعیت جنین در رحم می‌یابد. این روش خوابیدن نشان می‌دهد مزاج فرد ناآرام است، جرأت رویارویی با سختی‌های زندگی را ندارد و نمی‌تواند بدون تکیه بر دیگران به خواسته‌های خود برسد. علاوه بر این، فردی اجتماعی نیست و تمایل دارد به کسی که دارای نفوذی نسبی در خانواده است و او را یاری می‌دهد، پناه ببرد تا نیازهای او را برآورده کند.

2. خوابیدن ساندویچی شکل

در این حالت، دوپا روی هم و ۲ دست نیز روی یکدیگر قرار داده می‌شود به‌طوری که بدن شبیه نان ساندویچ به نظر می‌رسد. این حالت نشان‌دهنده آرامش روانی و به‌طورکلی اطمینان است. شخصی که به این شکل خوابیدن عادت دارد، مایل است کارهای خود را به‌صورت متعادل و در حد موردقبول انجام دهد. چنین شخصی که از زمان کودکی با این شیوه خوابیدن خو گرفته است، تلاش می‌کند از مشکلات دوری کند، زندگی خود را نظم و ترتیب دهد، محبت دیگران را به‌دست آورد و با صلح و آرامش به آسودگی‌خاطر برسد.

3. خوابیدن به‌شکل سجود

این شکل خوابیدن، بیشتر در کودکان دیده می‌شود و به حالت سجود در نماز بسیار شبیه است ولی جزیی از زندگی بسیاری از بزرگسالانی که از زمان کودکی به آن عادت کرده‌اند، می‌شود. نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد افرادی که به این شکل می‌خوابند، از خستگی‌های روانی یا جسمی در زندگی رنج می‌برند. گویی آنها برای فرار از سختی‌ها و ناراحتی‌هایی که ممکن است هجوم آورد یا با آنها روبرو شوند، آماده ایستادن و پریدن هستند. چنین اشخاصی گاهی به ضعف اعصاب، عدم تحمل و اضطراب شناخته می‌شوند و گاهی دیگران در حضور آنها احساس راحتی نمی‌کنند.

4. خوابیدن روی طرف راست بدن و قسمتی از سینه و بازگذاشتن پاها

این شکل از راحت‌ترین شیوه‌های خوابیدن محسوب می‌شود و پزشکان آن را به بیمارانی که از لغزش فقرات و درد کمر شکایت دارند، توصیه می‌کنند زیرا خوابیدن به این شکل، استراحت جسم را تضمین می‌کند، چیزی که فرد در بیداری کمتر احساس می‌کند. به عبارتی، اشخاصی که اینگونه می‌خوابند، آنچنان که در خواب به آسایش و راحتی جسم دست می‌یابند، در زندگی عملی به آرامش و راحتی روانی دست نمی‌یابند و از اینجا آشکار می‌شود که عامل مهم در زندگی انسان، طبیعت و حالت روانی و امیالی است که رفتارهای انسان را هدایت می‌کنند.

5. روش استراحت کامل

در این مدل، شخص کاملا دراز می‌کشد بدون آنکه قسمتی از بدن خود را جمع کند و دست‌هایش را زیر سر قرار می‌دهد، به‌طوری که سر روی ۲ کف دست تکیه می‌کند و یک پا روی پای دیگر و در امتداد آن قرار می‌گیرد. کسی که به این شکل می‌خوابد، منطقی است و هر چیز را در جای خود می‌شناسد و هرگاه چیزی از حد و مرز منطق و واقعیت خارج شود، برای او غیرقابل‌قبول است. چنین شخصی از خیال‌ها و حدس و گمان‌ها و احساسات غیرمنطقی به دور است و در نظر او هر آنچه عقل آن را نپذیرد، در زندگی واقعی نباید وجود داشته باشد.

6. خوابیدن روی شکم

کسی که به این شکل می‌خوابد، علاقه‌مند است بر امور تسلط داشته باشد و در میان مردم شاخص باشد. چنین شخصی تمایل دارد سلطه خود را بر دیگران تحمیل کند بنابراین دوست دارد در میان مردم زندگی کند و به‌طورکلی طاقت دوری از مردم را ندارد. او تلاش می‌کند در زندگی جایگاه و قابلیت و توانایی داشته باشد تا بتواند با سختی‌ها و مشکلات روبرو شود. او در عین حال گاهی دچار خشم و عصبانیت می‌شود و خطای دیگران را نمی‌بخشد. همچنین در کارهایش دقیق و مراقب قول‌ها و وعده‌های خود است و با وجود آنکه به‌سرعت خشمگین یا به‌شدت متاثر می‌شود، زندگی او، زندگی نظم یافته و والایی به شمار می‌آید.

7. خوابیدن به شیوه فرمانروایان

در این شیوه شخص بر پشت می‌خوابد و دست‌ها را از دوطرف بازمی‌گذارد. بعضی از کسانی که به این طریق می‌خوابند، گاهی خود را همانند بزرگان و فرمانروایان یا کسانی که در میان مردم دارای مقام و شهرت هستند، تصور می‌کنند. می‌توان این خصوصیات را در زندگی و در روش رفتار آنها با دیگران به‌صورت آشکارا مشاهده کرد و آنها را افرادی قابل‌احترام یافت. این افراد دارای نوعی قدرت و توانایی هستند که می‌توانند با سختی‌ها و مشکلات مبارزه و به اندازه توانایی‌شان، نیازهای مردم را برآورده ‌کنند. علاوه بر این، تا حد توان برای دیگران فداکاری می‌کنند.

8. خوابیدن به طریقه نیمه‌جنینی

آمار نشان می‌دهد این شیوه، شایع‌ترین شیوه خوابیدن است. در این حالت، شخص روی یکی از پهلوها می‌خوابد، زانوها را از هم نیمه‌باز می‌گذارد، یکی از دست‌ها را زیر سر قرار می‌دهد و دست دیگر را به‌صورت آزاد و کشیده رها می‌کند. خوابیدن به این طریق، راحتی بدن را بدون آنکه راه تنفس بسته شود، تضمین می‌کند و اکسیژن به اندازه نیاز طبیعی به ریه‌ها می‌رسد بنابراین بهترین شیوه خوابیدن به شمار می‌آید. براساس آمار، کسانی که چپ دست هستند، روی دست چپ می‌خوابند و برعکس آنها، کسانی هستند که از دست راست استفاده می‌کنند و روی دست راست می‌خوابند یک تحقیق روان‌شناسی نشان می‌دهد مرد یا زنی که به این شکل می‌خوابد، توانایی سازش با شرایط مختلف زندگی را دارد و از موهبت عقل و خوش‌رفتاری به یک اندازه برخوردار است. چنین شخصی تمام مشکلات زندگی را به راحتی می‌پذیرد و بر آنها غلبه می‌کند و بسیار کم اتفاق می‌افتد که در رویارویی با مشکلات شکست بخورد یا موفق نشود.

تعداد بازدید از این مطلب: 133
موضوعات مرتبط: دانستنی ها , روانشناسی ,
یک تست روانشناسی جالب!!!

قبل از اینکه شروع به خوندن کنید یه کاغذ و قلم بردارید و جواب سوالاتی که در ادامه می خونید رو بنوسید تا در پایان جواب هاتون رو بررسی کنید!

تصور کنید در بیابان خشک و بی پایانی در حال راه رفتن هستید خسته، گرسنه، تشنه، پس از 5 ساعت پیاده روی... ناگهان ساختمان مجلل و با شکوهی در جلوی شما ظاهر می‌شود.

1.ساختمانی که جلوی شما ظاهر شده است چیست؟
الف) یک قصر ب) یک موزه ج) یک هتل د) یک بنای مذهبی (مسجد، کلیسا و ...)


2.شما از چه طریقی وارد ساختمان می‌شوید؟
الف) پنجره ب) درب ج) بالکن د) تونل زیر زمینی


وقتی وارد ساختمان شدید آن را بسیار مجلل و باشکوه می یابید... ناگهان صدای در زدن می‌شنوید... در را باز می‌کنید و کسی را می‌بینید که واقعاً می‌خواستید با او باشید.

3. آن شخص کیست؟


به گشتن ادامه می‌دهید... پلکانی را می‌بینید که به طبقه بالا می‌رود.


4.مارپیچی است یا مستقیم؟


از پلکان بالا می‌رویم تعداد پله ها را می‌شمارید.

5.چند پله بود؟(هر عددی از یک تا بی نهایت)


بعد وارد اتاقی می‌شوید...

6.دلتان می‌خواهد این اتاق چقدر بزرگ باشد؟
الف) به اندازه یک آکواریوم
ب) به اندازه یک اتاق معمولی
ج) به اندازه یک جنگل
د) به اندازه اقیانوس آرام

7.دلتان می‌خواهد رنگ دیوار اتاق چه باشد؟
الف) قرمز ب) سیاه و سفید ج) ارغوانی د) زرد یا پرتقالی و)رنگ های رنگین کمان

یک میز جلوی شما ظاهر می‌شود...


8.آیا گرد، مربع، مثلث یا بدون شکل خاصی است؟


و ظرفی با 5 میوه روی آن قرار دارد: گیلاس، سیب، کیوی، طالبی و هندوانه

9.یک میوه را انتخاب کنید.......


میوه ای که انتخاب کرده اید شما را به یاد این شخص می‌اندازد...


10.نام او را بنویسید.

11.شما میوه را برمی‌دارید و...
الف) بلافاصله آن را می‌خورید.
ب) قسمت کرم خورده را می‌ برید و قسمت سالمش را می‌خورید.
ج) آن را می‌برید و داخلش را می‌بینید که کرم خورده است و.... بعد به خوردنش ادامه می‌دهید
د) اگر کرم خورده باشد تمامش را دور می‌اندازید

از آن ساختمان خارج می‌شوید و 5 حیوان را می‌بینید.موش، آهو، اسب، دلفین، فیل


12.این حیوانت را به ترتیب اولویت که برایتان دارند رده بندی کنید..




جواب سوال ها را در ادامه مطلب ببینید!!!

تعداد بازدید از این مطلب: 81
موضوعات مرتبط: دانستنی ها , روانشناسی ,
شش فن قوی برای آرامش روحی

1 - مهمترين زمان اكنون است

- بسياري از ما زمان زيادي را در نگراني آينده به سر مي بريم. اگر در كل عمر خود اين زمان ها را محاسبه نماييم متوجه مي شويم از يك سال هم بيشتر شده است. محققان متوجه شده اند كه نگراني و تشويش براي آينده قسمت زيادي از فعاليت ذهني فرد را اشغال مي كند. در حاليكه اين نگراني هيچ كمكي به شما نمي كند به هيچ وجه. اگر بيشتر وقت خود را به فكر كردن درباره گذشته و نگراني درباره آينده بگذرانيد هيچگاه نخواهيد توانيست به اندازه كافي آرامش داشته باشيد. براي رسيدن به آرامش روحي و فكري واقعي بايد فقط در زمان حال از زندگي خود لذت ببريد نه افسوس گذشته را بخوريد و نه نگران آينده باشيد

تعداد بازدید از این مطلب: 127
موضوعات مرتبط: دانستنی ها , روانشناسی ,
روانشناسی افراد از روی لباس

لباس های تنگ: افرادی که لباس های تنگ میپوشند عموماً افرادی مغرور و زود رنج اند. همچنین افرادی بسیار جذاب هستند. افرادی شایسته و معقول اند.

لباس های گشاد: افرادی که لباس های گشاد میپوشند افرادی بخشنده هستند. به هیچ وجه حسود نبوده و دوستان زیادی دارند. فداکار و صادق نیز هستند.

لباس های تیره: افرادی که لباس های تیره میپوشند عموماً افرادی خودخواه بود و بسیار خونسرد هستند. به ندرت عصبانی می شوند و سلیقه ی خوبی در انتخاب لباس دارند.

لباس های روشن: افرادی که لباس های روشن میپوشند افرادی فداکار و صادق هستند. افرادی مهربان و شوخ طبع هستند و عاشق صلح و صفا و آرامش اند.

تصاوير زيباسازی|www.RoozGozar.com|تصاویر زیباسازی

تعداد بازدید از این مطلب: 95
موضوعات مرتبط: دانستنی ها , روانشناسی ,