X
web design
تفریح و سرگرمی
آخرین مطالب
پیوند های روزانه
هدیه به برادر

شخصی به نام پل یک دستگاه اتومبیل سواری به عنوان عیدی از برادرش دریافت کرده بود. شب عید هنگامی که پل از اداره اش بیرون آمد متوجه پسر بچه شیطانی شد که دور و بر ماشین نو و براقش قدم می زد و آن راتحسین می کرد. پل نزدیک ماشین که رسید پسر پرسید:«این ماشین مال شماست، آقا؟»

پل سرش را به علامت تائید تکان داد و گفت: «برادرم به عنوان عیدی به من داده است».

پسر متعجب شد و گفت: «منظورتان این است که برادرتان این ماشین را همین جوری، بدون این که دلاری بابت آن پرداخت کنید، به شما داده است؟ آخ جون، ای کاش…»

البته پل کاملا واقف بود که پسر چه آرزویی می خواهد بکند. او می خواست آرزو کند. که ای کاش او هم یک همچو برادری داشت. اما آنچه که پسر گفت سرتا پای وجود پل را به لرزه درآورد:

«ای کاش من هم یک همچو برادری بودم.»

پل مات و مبهوت به پسر نگاه کرد و سپس با یک انگیزه آنی گفت:«دوست داری با هم تو ماشین یه گشتی بزنیم؟»

«اوه بله، دوست دارم.»

تازه راه افتاده بودند که پسر به طرف پل بر گشت و با چشمانی که از خوشحالی برق می زد، گفت: «آقا، می شه خواهش کنم که بری به طرف خونه ما؟»

پل لبخند زد. او خوب فهمید که پسر چه می خواهد بگوید. او می خواست به همسایگانش نشان دهد که توی چه ماشین بزرگ و شیکی به خانه برگشته است. اما پل باز در اشتباه بود.. پسر گفت:«بی زحمت اونجایی که دو تا پله داره، نگهدارید.»

پسر از پله ها بالا دوید. چیزی نگذشت که پل صدای برگشتن او را شنید، اما او دیگر تند و تیـز بر نمی گشت. او برادر کوچک فلج و زمین گیر خود را بر پشت حمل کرده بود.

سپس او را روی پله پائینی نشاند و به طرف ماشین اشاره کرد :«اوناهاش، جیمی، می بینی؟ درست همون طوریه که طبقه بالا برات تعریف کردم. برادرش عیدی بهش داده و او دلاری بابت آن پرداخت نکرده. یه روزی من هم یه همچو ماشینی به تو هدیه خواهم داد… اونوقت می تونی برای خودت بگردی و چیزهای قشنگ ویترین مغازه های شب عید رو، همان طوری که همیشه برات شرح می دم، ببینی.»

پل در حالی که اشکهای گوشه چشمش را پاک می کرد از ماشین پیاده شد و پسربچه را در صندلی جلویی ماشین نشاند. برادر بزرگتر، با چشمانی براق و درخشان، کنار او نشست و سه تایی رهسپار گردشی فراموش ناشدنی شدند.

تعداد بازدید از این مطلب: 73
موضوعات مرتبط: داستان کوتاه ,
حکایت مرد لاف زن

یک مرد لاف زن، پوست دنبه‌ ای چرب در خانه داشت و هر روز لب و سبیل خود را چرب می‌کرد و به مجلس ثروتمندان می رفت و چنین وانمود می‌کرد که غذای چرب خورده است. دست به سبیل خود می‌کشید. تا به حاضران بفهماند که این هم دلیل راستی گفتار من. امّا ... .


شکمش از گرسنگی ناله می‌کرد که‌ ای درغگو، خدا، حیله و مکر تو را آشکار کند! این لاف و دروغ تو ما را آتش می‌ زند. الهی، آن سبیل چرب تو کنده شود، اگر تو این همه لاف دروغ نمی‌ زدی، لااقل یک نفر رحم می کرد و چیزی به ما می‌ داد. ای مرد ابله، لاف زنی و خودنمایی روزی و نعمت را از آدم دور می‌کند. شکم مرد، دشمن سبیل او شده بود و یکسره دعا می‌ کرد که خدایا این درغگو را رسوا کن تا بخشندگان بر ما رحم کنند، و چیزی به این شکم و روده برسد.

عاقبت دعای شکم مستجاب شد و روزی گربه‌ ای آمد و آن دنبه چرب را ربود. اهل خانه دنبال گربه دویدند ولی گربه دنبه را برد. پسر آن مرد از ترس اینکه پدر او را تنبیه کند رنگش پرید و به مجلس دوید، و با صدای بلند گفت پدر! پدر! گربه دنبه را برد. آن دنبه‌ای که هر روز صبح لب و سبیلت را با آن چرب می‌کردی. من نتوانستم آن را از گربه بگیرم. حاضران مجلس خندیدند، آنگاه بر آن مرد دلسوزی کردند و غذایش دادند. مرد دید که راستگویی سودمندتر است از لاف زدن و دروغ گفتن.

تعداد بازدید از این مطلب: 82
موضوعات مرتبط: داستان کوتاه ,
سه اشتباه بزرگ کسانی که رژیم می گیرند

اشتباه اول:

بیشتر افرادی که رژیم می گیرند به اندازه کافی نمی خورند بنابراین بسیار گرسنه می شوند در نتیجه در دراز مدت از رژیم گرفتن منصرف می شوند.

اشتباه دوم:

بیشتر افرادی که رژیم می گیرند می خواهند خیلی زود وزن خود را کاهش دهند ولی در عمل چنین چیزی ممکن نیست در نتیجه شکیبایی خود را از دست می دهند و در نهایت رژیم را به عنوان یک راه بی اثر کنار می گذارند

اشتباه سوم:

بیشتر کسانی که رژیم می گیرند معنای درست چربی و غذاهای چرب را و تأثیر آن بر بدن خود را نمی دانند بنابراین غذایی را که نباید، میل می کنند.

اما یک رژیم غذایی درست به شما کمک می کند به اندازه کافی بخورید، با سرعت مناسب وزن کم کنید و اطلاعات کافی درباره چربی به شما می دهد تا انرژی کافی داشته باشید. وضعیت سلامتی خود را بهبود ببخشید، یا بیماریهای قلبی و بعضی سرطانها مبارزه کنید و اندام خوش تراشی داشته باشید

تعداد بازدید از این مطلب: 72
موضوعات مرتبط: ,
تست روانشناسی


یک قلم و کاغذ بردارید و به سوالات زیر با دقت جواب دهید. اگر لازم بود حتی می‌توانید نقاشی هم بکشید. جواب کلی به سوالات ندهید. هر چقدر کامل‌تر و جزئی‌تر به سوالات پاسخ دهید، به نتیجه کامل‌تری می‌رسید. به حافظه‌تان هم اعتماد نکنید، حتما تمام افکارتان را یادداشت کنید چون در این تست لازم است که تمام جزئیات را به یاد بیاورید.


برای جواب هر سوال، نخستين چیزی که به ذهن‌تان می رسد را بنویسید. بعد از بررسی جواب ها شگفت زده خواهید شد:


تعداد بازدید از این مطلب: 86
موضوعات مرتبط: سرگرمی ,
مشتی شکلات

دختری کوچولو وارد بقالی شد و کاغذی به طرف بقال دراز کرد و گفت: مامانم گفته چیزهایی که در این لیست نوشته بهم بدی، این هم پولش.

بقال کاغذ رو گرفت و لیست نوشته شده در کاغذ را فراهم کرد و به دست دختر بچه داد، بعد لبخندی زد و گفت: چون دختر خوبی هستی و به حرف مامانت گوش می‌دی، می‌تونی یک مشت شکلات به عنوان جایزه برداری.

ولی دختر کوچولو از جای خودش تکون نخورد، مرد بقال که احساس کرد دختر بچه برای برداشتن شکلات‌ها خجالت می‌کشه گفت: دخترم! خجالت نکش، بیا جلو خودت شکلاتهاتو بردار.

دخترک پاسخ داد: عمو! نمی‌خوام خودم شکلاتها رو بردارم، نمی‌شه شما بهم بدین؟

بقال با تعجب پرسید: چرا دخترم؟ مگه چه فرقی می‌کنه؟

و دخترک با خنده ای کودکانه گفت: آخه مشت شما از مشت من بزرگتره!

منبع: عصر داستان

تعداد بازدید از این مطلب: 73
برچسب‌ها: مشتی شکلات ,
موضوعات مرتبط: داستان کوتاه ,
دانستنی های جالب

چهار قاشق غذا خوری از سس گوجه فرنگی دارای همان مقدار مواد مغذی است که داخل یک گوجه فرنگی رسیده وجود دارد.
جویدن آدامس در حین پیاز پوست کندن، باعث می شود که اشک از چشمان جاری نشود.
هر ساعت خراب یا خوابیده، دست کم روزی دو مرتبه زمان را درست نشان می دهد.

96درصد از وزن خیار را آب تشکیل می دهد.
مخترع صندلی الکتریکی یک دندانپزشک بوده است.
الماس داخل اسید نیز حل نمی شود. تنها چیزی که می تواند الماس را از بین ببرد گرما و حرارت شدید است.
اثر انگشت جنین انسان در ماه سوم بارداری مادر شکل می گیرد.
ماه کامل، 9مرتبه درخشانتر و پرنورتر از ماه نیمه است.
تخم مرغ کاملا پخته به چرخش در می آید ، در حالی که تخم مرغ خام یا عسلی نمی چرخد.
انسان هایی که کمبود خواب دارند زودتر از افرادی که دچار مشکل گرسنگی هستند می میرند پس از ده روز بی خوابی مرگ به سراغ افراد می آید، در حالی که چندین هفته به طول می انجامد تا گرسنگی انسانی را از پای در آورد.
اگر شبها یک چهارم سیب زمینی خام را داخل کفشها قرار دهید چرم نرم میشود و روز بعد تمیز خواهد بود و بویی خوب می دهد.
بررسی های جدید نشان می دهد که وقتی مردها گرسنه هستند تمایل زیادی به خوردن مواد غذایی شور و چرب از خود نشان می دهند در حالی که زن ها در حین گرسنگی ، تمایل بیشتری به خوردن شکلات دارند.
قرار دادن چند دانه برنج در نمکدان، مانع چسبیدن نمکها به هم می شود .
بزرگترین عامل چربی خون کشیدن سیگار است .
روزانه با غذای معمولی به ویژه صبحانه مقداری مغز گردو بخورید. نه تنها خطر ابتلا به بیماری قلب و عروق را در تمامی طول عمر به کمترین درجه یا صفر کاهش خواهد داد بلکه میزان کلسترول خون را نیز تحت کنترل در خواهد آورد .
برای گرفتن زیادی نمک غذا می توان قطعه ای سیب زمینی میان آن گذاشت و بیست ثانیه صبر کرد تا نمک زیادی را به خود جذب کند .
افزایش میزان فسفر در خون میتواند باعث جدا شدن کلسیم از استخوان ها شود که در نهایت باعث ضعیف شدن استخوانها و شکسته شدن آنها میشود .
دوش گرفتن در بعد از ظهر مفرح و نیرو بخش است . این زمانی است که رگ های شما بیشتر برای گشاد شدن مستعدند . بنا بر این بهترین زمان برای دفع سموم بدن است .
دو کشور چین و آمریکا بیشترین تولید کننده سیــــر در دنیا را دارند .
مطالعات جدید نشان میدهد مصرف همزمان ویتامین های «ای و سی» ممکن است در کاهش ابتلای افراد به بیماری آلزایمر موثر است .
هر 186 هزار سال یکبار، کره زمین کاملا به زیر آب فرو میرود و تمامی زمین پوشیده از آب میشود و دوباره بعد از مدتی سر از آب بیرون می آورد .
فرو کردن چند حبه سیر خام در خاک گلدان باعث دور کردن حشرات از دور گلدان می شود .
یک بررسی نشان داده خانواده‌هایی که در آنها مصرف روزانه یک لیوان شیر به صورت عادت درآمده است، فرزندانی شاداب و باهوش دارند .
تخم مرغ را در ظرف آب نمک قرار می دهیم . اگر ته نشین شد سالم است. در غیر اینصورت خراب است .
عسل به کمک دیاستازهایش چربی‌های اطراف قلب را آب می‌کند به همین دلیل مصرف آن به سالخوردگان و بیماران قلبی توصیه می‌شود .
خوردن روزانه چهار قاشق عسل باعث ایجاد آنتی اکسیدان بیشتری در خون می شود و در نتیجه از گرفتگی رگها جلوگیری می شود .
در سال 1976 میلادی ، در طول نا آرامی های داخلی در بیروت، گروهی نظامی به بریتیش بانک خاور میانه حمله کردند و گاوصندوق هائی که در هر یک بین نه تا بیست و دو میلیون دلار بود را بسرقت بردند .
رودخانه گنگ برای هندوها بسیار مقدس است و هر سال مردم زیادی برای پاک شدن و تطهیر ، خود را در آن می شویند ، در حالی که فاضلاب صد شهر و روستا و میلیونها تن مواد سمی و زاید کارخانه ها به طور مستقیم وارد این رودخانه می شود.

تعداد بازدید از این مطلب: 79
موضوعات مرتبط: دانستنی ها ,
پنج دانستنی علمی از زبان امام صادق علیه السلام

یك جهان در یك جسم

روزى یك نفر نصرانى به محضر مبارك امام جعفرصادق علیه السلام شرفیاب شد و پیرامون تشكیلات و خصوصیّات بدن انسان سؤال هایى را مطرح كرد؟ امام جعفر صادق علیه السلام در جواب او اظهار داشت:

خداوند متعال بدن انسان را از دوازده قطعه تركیب كرده و آفریده است، تمام بدن انسان داراى 246 قطعه استخوان، و 360 رگ مى باشد.

رگ ها جسم انسان را سیراب و تازه نگه مى دارند، استخوان ها جسم را پایدار و ثابت مى دارند، گوشت ها نگه دارنده استخوان ها هستند، و عصب ها پى نگه دارنده گوشت ها مى باشند.

سپس امام علیه السلام افزود:

تعداد بازدید از این مطلب: 75
برچسب‌ها: پنج دانستنی علمی از زبان امام صادق علیه السلام , پنج دانستنی از امام صادق علیه السلام , دانستنی علمی , دانستنی های علمی , پنج دانستینی علمی از زبان امام جعفر صادق علیه السلام , پنج دانستنی از زبان امام جعفر صادق , پنج دانستنی علمی از امام صادق علیه السلام , دانستنی های از امام صادق علیه السلام , دانستنی هایی از زبان امام جعفر صادق , دانستنی هایی از امام صادق علیه السلام , پنج دانستنی از امام صادق , پنجدانستنی علمی از زبان امام جعقر صادق , دانستنی های علمی از امام جعفرصادق علیه السلام , پنج دانستنی از امام جعفر صادق علیه السلام , دانستنی هایی از امام صادق (علیه السلام) , دانستنی هایی علمی از زبان امام جعفر صادق (علیه السلام) ,
موضوعات مرتبط: دانستنی ها ,
کاش ما هم چیزی نمی فهمیدیم!...

معروف است که عقب مانده ها چیزی نمی فهمند


چند سال پیش در جریان بازی های پارا المپیک (المپیک معلولین)

در شهر سیاتل آمریکا

۹ نفر از شرکت کنندگان دوی ۱۰۰متر پشت خط آغاز مسابقه

قرار گرفتند.

همه این ۹ نفر افرادی بودند که ما آنها را عقب مانده ذهنی و

جسمی می خوانیم.

آنها با شنیدن صدای تپانچه حرکت کردند.

بدیهی است که آنها هرگز قادر به سریع دویدن نبودند

و حتی نمی توانستند به سرعت قدم بردارند

بلکه هر یک به نوبه خود با تلاش فراوان می کوشید تا مسیر

مسابقه را طی کرده

و برنده مدال پارا المپیک شود

ناگهان در بین راه مچ پای یکی از شرکت کنندگان پیچ خورد.

این دختر یکی دو تا غلت روی زمین خورد و به گریه افتاد.

هشت نفر دیگر صدای گریه او را شنیدند،

آنها ایستادند،

سپس همه به عقب بازگشتند

و به طرف او رفتند.

یکی از آنها که مبتلا به سندروم “دان” - عقب ماندگی شدید

جسمی و ذهنی – بود، خم شد

و دختر گریان را بوسید

و گفت : این دردت رو تسکین میده.

سپس هر ۹ نفر بازو در بازوی هم انداختند

و خود را قدم زنان به خط پایان رساندند.

در واقع همه آنها اول شدند.

تمام جمعیت ورزشگاه به پا خواستند

و ۱۰ دقیقه برای آنها کف زدند.

کاش ما هم چیزی نمی فهمیدیم.

تعداد بازدید از این مطلب: 69
موضوعات مرتبط: داستان کوتاه ,
راه های مقابله با جفتک های الاغ زندگی


اول از همه اینکه حرف بزنید:

یک آدم صبور و دهن‌ قرص، گیر بیاورید و کل بدبختی‌ها و جفتکهایی که از «الاغ زندگی» خورده‌اید را با او تقسیم کنید…

بازگو کردن مشکلات، وزن آنها را کم میکند… علاوه بر آن معمولا وقتی سفره دلتان را جلو کسی باز می‌کنید، اوهم سفره خودش را برایتان باز میکند و یحتمل می فهمید که شما در این دنیا، تنها آدم کتک خورده نیستید… و این یعنی آرامش..

دوم اینکه فقط به زمان حال فکر کنید:

...

تعداد بازدید از این مطلب: 112
موضوعات مرتبط: ,
آموزش تصویری اوریگامی قاصدگ



اگرکاغذ بازی را دوست دارید توصیه می کنم به ادامه مطلب بروید

این مطلب رو از دست ندهید

تعداد بازدید از این مطلب: 106
موضوعات مرتبط: سرگرمی ,